Samsung Spirit of Sport Contest
Заказать уникальное эссе- 4 4 страницы
- 8 + 8 источников
- Добавлена 10.08.2021
- Содержание
- Часть работы
- Список литературы
- Вопросы/Ответы
Even though Samsung did hold the campaign, it turned out to be less successful than expected, considering the fact that Samsung at that time was not the biggest company of its kind and had huge competitors on the market such as Ericsson, Motorola. However, gaining attention by covering personal stories about impact of mentors and how important they are for young people aiming high was an effective tool. Personal stories always attract society and are of a great interest so as everyone can relate to them and be inspired. Such headlines let people unite and forge connections on a deeper level and influence society through touching values lying deep withing every person.The most successful Olympics campaign held by Samsung Electronics was in 2016 on Rio Olympics. In 2015 SE held a “Launching People” campaign with virtual reality (VR) technology, which should have helped people to overcome their fears by facing them in a virtual reality world. After launching of their VR program Samsung was the most trustworthy Olympic sponsor brand among the UK consumers with a total of 53% votes among 634 respondents (J. Pyo et al., 2017). In conclusion, PR campaigns play detrimental role in life of every company and have an impact on its success on the market especially in the niche with numerous competitors. What’s more, the Olympic Games represent a great way to make yourself a promotion and draw attention to your products because the Olympics are of international interest.ReferencesHoang, V.T., Al-Tawfiq, J.A. & Gautret, P. (2020) The Tokyo Olympic Games and the Risk of COVID-19. Curr Trop Med Rep 7, 126–132. https://doi.org/10.1007/s40475-020-00217-yPyo J., Lee M. (2017) Samsung Electronics’ brand strategy: Experience in Mobile Industry// National Chengchi University. – P. 80.JulesBoykoff&ChristopherGaffney(2020)TheTokyo2020GamesandtheEndofOlympicHistory,CapitalismNatureSocialism,31:2,1-19,doi:10.1080/10455752.2020.17380534McCombs, M. (2005). A Look at Agenda-setting: past, present and future. Journalism Studies, 6(4), 543–557. doi:10.1080/14616700500250438 Moon, H.-C., and Donghun L. (2004)"The Competitiveness of Multinational Firms: A Case Study of Samsung Electronics and Sony." Journal of International and Area Studies 11, no. 1: 1-21. Accessed July 11, 2021. http://www.jstor.org/stable/43107084.Shervani, Z., Khan, I. and Qazi, U. (2020) SARS-Cov-2 Delayed Tokyo 2020 Olympics: Very Recent Advances in COVID-19 Detection, Treatment, and Vaccine Development Useful Conducting the Games in 2021. Advances in Infectious Diseases, 10, 56-66. doi: 10.4236/aid.2020.103007.Turk J., Scanlan L. (2004) The Evolution of Public Relations: Case Studies from Countries in Transition Second Edition // Institute for Public Relations Research and Education. –P. 195.Wisner F. (2012) Edelman and the Rise of Public Relations // Eight Communications. – P. 127.
2. Pyo J., Lee M. (2017) Samsung Electronics’ brand strategy: Experience in Mobile Industry // National Chengchi University. – P. 80.
3. Jules Boykoff & Christopher Gaffney (2020) The Tokyo 2020 Games and the End of Olympic History, Capitalism Nature Socialism, 31:2, 1-19, doi: 10.1080/10455752.2020.17380534
4. McCombs, M. (2005). A Look at Agenda-setting: past, present and future. Journalism Studies, 6(4), 543–557. doi:10.1080/14616700500250438
5. Moon, H.-C., and Donghun L. (2004) "The Competitiveness of Multinational Firms: A Case Study of Samsung Electronics and Sony." Journal of International and Area Studies 11, no. 1: 1-21. Accessed July 11, 2021. http://www.jstor.org/stable/43107084.
6. Shervani, Z., Khan, I. and Qazi, U. (2020) SARS-Cov-2 Delayed Tokyo 2020 Olympics: Very Recent Advances in COVID-19 Detection, Treatment, and Vaccine Development Useful Conducting the Games in 2021. Advances in Infectious Diseases, 10, 56-66. doi: 10.4236/aid.2020.103007.
7. Turk J., Scanlan L. (2004) The Evolution of Public Relations: Case Studies from Countries in Transition Second Edition // Institute for Public Relations Research and Education. – P. 195.
8. Wisner F. (2012) Edelman and the Rise of Public Relations // Eight Communications. – P. 127.
Вопрос-ответ:
В чем состояла кампания "Samsung Spirit of Sport Contest"?
Кампания "Samsung Spirit of Sport Contest" заключалась в привлечении внимания общества к историям о влиянии наставников на молодых людей, стремящихся к успеху.
Какие конкуренты у Samsung были на рынке в то время, когда была проведена кампания?
На рынке у Samsung было несколько крупных конкурентов, таких как Ericsson и Motorola.
Почему кампания "Samsung Spirit of Sport Contest" оказалась менее успешной, чем ожидалось?
Кампания оказалась менее успешной, потому что Samsung в то время не был самой крупной компанией своего рода и имел сильных конкурентов.
Почему использование личных историй о наставниках было эффективным инструментом?
Личные истории всегда привлекают общество и они являются важным показателем влияния наставников на молодых людей, стремящихся к успеху.
Почему кампания "Samsung Spirit of Sport Contest" была важна для общества?
Кампания была важна для общества, так как она привлекала внимание к вопросу влияния наставников на молодежь, стремящуюся к достижению высоких целей.
Каковы цели кампании "Samsung Spirit of Sport Contest"?
Целью кампании "Samsung Spirit of Sport Contest" было привлечь внимание общественности к значимости наставников для молодых людей.
Что было неудачным в проведении кампании "Samsung Spirit of Sport Contest"?
Кампания оказалась менее успешной, чем ожидалось, учитывая тот факт, что Samsung на тот момент не была самой большой компанией своего рода и имела огромных конкурентов на рынке, таких как Ericsson и Motorola.
Какой инструмент оказался эффективным во время проведения кампании?
Эффективным инструментом оказалось использование личных историй о влиянии наставников и их важности для молодых людей, стремящихся к вершинам.
Почему использование личных историй было эффективным?
Использование личных историй было эффективным, потому что личные истории всегда привлекают внимание общественности и имеют большую значимость.
Какие компании были основными конкурентами Samsung на рынке?
Основными конкурентами Samsung на рынке были Ericsson и Motorola.